top of page
huren.jpg

Meldpunt woonproblemen

Woonproblemen kan je op twee manieren aan Hartje Hageland melden:

- Op het wekelijks wooninfopunt van je gemeente.

- Met onderstaand formulier. Een medewerker neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Kwaliteit woning

​Elke huurder of verhuurder kan problemen met betrekking tot de kwaliteit van zijn/haar woning melden aan Hartje Hageland.

Omdat iedereen recht heeft op een goede woning, moet iedere woning in Vlaanderen voldoen aan bepaalde minimale kwaliteitsnormen: basiscomfort bieden, veilig en gezond zijn.

Vermoed je als huurder of verhuurder dat er problemen zijn met betrekking tot de kwaliteit van jouw woning, dan kan je dit melden aan Hartje Hageland.

 

Huurdiscriminatie

Ben je als huurder of verhuurder gediscrimineerd of ben je getuige van discriminatie op de huurmarkt?

Meld deze problemen dan zeker ook aan het Vlaams Mensenrechteninstituut (VMRI), het Vlaams instituut dat bevoegd is voor alle mensenrechten en de geschillenkamer voor mensen die zich gediscrimineerd voelen.

Via het meldpunt op de website kan je een klacht over discriminatie indienen.

Een verhuuradvertentie luidt: 'Geen OCMW-kandidaten', 'Arbeidscontract van onbepaalde duur vereist' of 'We huren niet aan vreemdelingen', een blinde kandidaat-huurder wordt geweigerd vanwege zijn geleidehond, een eigenaar verbreekt het huurcontract wanneer hij verneemt dat de huurder homo is,...

Andere situaties

Alle andere problemen in situaties m.b.t. wonen kunnen aan Hartje Hageland worden gemeld. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan volgende situaties: Maak je je zorgen over de woontoestand van je buur? Lijkt de stabiliteit van een woning je niet meer oké? Is er gevaar voor het openbaar domein of omwonenden? Is er geurhinder?

Bedankt voor je bericht. We nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Wij zijn bezorgd over je privacy! Wil je weten hoe en waarom je gegevens verwerkt worden?  Klik hier voor een uitgebreide privacyverklaring.

bottom of page